Etik Değerlerimiz

Geleceği Ön Gören Yenilikçi Bakış Açısı

Etik Değerlerimiz

Etik değerler, Keskin Güngör’ün hizmet standardının temelini oluşturur.

Gümrük alanında çalışmanın büyük sorumlulukları ve global etkileri bulunmaktadır. Yaptığınız her işlemle sadece kendinizin ve müşterinizin menfaatlerine değil, ülkenizin ve dünyanın menfaatlerine de hizmet etmek sorumluluğunuz vardır. Bu bilincin oluşturulması, sürdürülmesi ve geliştirilmesi ancak içselleştirilmiş bir kültürün ürünü olabilir. İçselleştirilme de sadece ve sadece kararlı, sürekli ve tavizsiz etik davranışların sergilenmesiyle mümkündür.

İşte bu bilinçten dolayı Keskin Güngör Gümrük Müşavirlik Şirketi; kurulduğu ilk günden itibaren adil, şeffaf, yasalara her koşulda uygun davranma, güvenilir olma ve güvenme, her türlü canlının yaşam hakkına saygı duyma ve yaşatmak için çaba sarf etme, evrensel haklara saygı, ayrımcılık yapmama, eşitlik prensibinden taviz vermemenin düsturuyla bugüne kadar çalışmış, faaliyetlerini bu prensipler çerçevesinde sürdürmüş, geleceğe de bu önemli değerleri ve kültürü taşımayı misyon edinmiştir.

Bu kültüre ister Etik deyin, ister İtibar Mücadelesi, isterseniz de Şirket Kültürü; nasıl isimlendirirseniz isimlendirin gerçek olan şu ki, Keskin Güngör Gümrük Müşavirlik Şirketi varlığını sürdürebilmenin tek yolu olarak bu kültürü görmektedir. Etiğin ve evrensel hakların olmadığı şirketlerin, uzun yıllar faaliyetlerini sürdürebileceklerine inanmak büyük bir yanılgıdan ve kandırmacadan ibarettir.

Keskin Güngör Ailesinin; Etik Kültürümüzü nasıl içselleştirdiği ile ilgili yapılan anket çalışmasında “Merhametli Şirket” ifadesi ortaya çıkmıştır. Bunun temelinde “Vicdan”ın olduğunu görmek bizi çok mutlu etti ve gururlandırdı. Mutlu olduk çünkü “Vicdan”, etiğin beslendiği en önemli kaynaktır. Vicdan yoksa etiğin olması mümkün değildir. Gururlandık çünkü “Merhamet” vicdanın sesidir. Bu sesin şirketimizdeki varlığı ve herkes tarafından ifade edilmesi, etik şirket kültürümüzün sürdürülebilirliği ve geleceğe taşıma misyonumuzun rehberi olacağı kesindir.

Global sorumluluklarımız ve şirket kültürümüzün gereği olarak; Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesini kabul ediyor, Uluslararası Çalışma Örgütü’nün (ILO) “İşçi Hakları Bildirgeleri”ne uygun davrandığımızı kamuoyunun bilgisine sunuyoruz. 

Keskin Güngör Ailesinin fertlerine; global sorumluluklarının bilincinde olmalarından, şirket kültürümüzün her düsturunu içselleştirmelerinden duyduğumuz gurur ve onurla da kendilerine teşekkür ediyoruz.

İş sahiplerinin ticari itibarlarını, menfaatlerini ve yasal haklarını korumak, ticari bilgilerin gizliliğine özen göstermek “Güvenilir ve Dürüst Olma” etik değerimizin önceliğidir.

“Adil ve Şeffaf Olma” etik değerlerimizin gereği olarak meslektaşlarımızla asla haksız rekabet içerisine girmeyiz, bu durumların oluşmasına izin vermeyiz.

Müşterilerimizin, paydaşlarımızın, üçüncü tarafların, meslektaşlarımızın ve iş birliği içinde olduğumuz kurumların fikirleri, önerileri ve eleştirileri; Adil, Şeffaf, Güvenilir ve Dürüst, İnsan ve Yaşam Hakkına Saygı, Liderlik, İş birliği Etik Değerlerimizin geliştirilmesinde, uygulanmasında ve sürdürülebilir olmasında önem arz etmekte. Sizleri daha iyi dinlemek, rehberliğinizi kayıt altına almak için Keskin Güngör Etik Kurulu’nu oluşturduk. Etik Kurulumuz şirket ortağı, finansman departmanı yöneticisi, süreç yönetimi yöneticisi olmak üzere 3 kişiden oluşmaktadır. Katkıda bulunacak olan herkese şimdiden çok teşekkür ederiz.

Keskin Güngör Gümrük Müşavirlik Etik Değerleri

  • Global sorumluluklarımız nedeniyle; başta Türkiye Cumhuriyeti Anayasası ve kanunları olmak üzere, Türkiye Cumhuriyeti’nin taraf olduğu tüm uluslararası anlaşmalar ve düzenlemelere, milletler arası hukuka her koşulda uyar, o çerçevede çalışırız.
  • Adil, güvenilir, dürüst ve şeffaf olmanın gereği olarak müşterilerimizin menfaatlerini yasalar çerçevesinde korurken, paydaşımız olan kamu kurum ve kuruluşlarının da menfaatlerini aynı özen ve titizlikle koruruz.
  • Şeffaflık, güvenirlik ve dürüstlük; iş süreçlerimizde, müşteri, paydaş, meslektaş, üçüncü tarafla ilişkilerde vazgeçilmez ve asla taviz verilmez değerlerimizdir.
  • Meslektaşlarımızla haksız rekabette bulunmaz, Gümrük Müşavirlik Asgari Ücreti çerçevesinde adil rekabetini gözetiriz.
  • İşimizi yaparken yolsuzluğa yol açmayız, yolsuzlukla da mücadele ederiz. Gümrük işlemlerimizi şeffaf, güvenilir ve dürüst bir şekilde gerçekleştiririz.
  • “İnsan ve Yaşam Hakkına Saygı” değerimizin gereği olarak ülkemizin, dünyanın kaynaklarını etkin kullanır, çevreye, doğaya ve başka canlılara karşı sorumluluklarımızın farkındalığıyla mesleki bilgi, beceri ve yeteneklerimizi kullanırız.
  • Bilgi güvenliğine önem verir, çalışanlarımıza, müşterilerimize, paydaşlarımıza, üçüncü taraflara ait özel, ticari bilgileri paylaşmaz, paylaşılmasına izin vermeyiz.
  • Çalışanlarımızın haklarını belirlerken: Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesinin ve Uluslararası Çalışma Örgütü’nün (ILO) “İşçi Hakları Bildirgeleri”ne uygun davranmayı sadece kabul etmekle kalmayıp, çalışanlarımızı “Aile” gibi kutsal bir değere dahil etmekteyiz. Çalışanlarımız KG Ailesinin ferdidir. Bir aile de her fert birbirini nasıl korur, güvenir, sever, saygı duyar, ayrımcılık yapmazsa; KG Ailesindeki herkese aynı şekilde davranır, aile duygusunu yaşamalarına engel olabilecek çıkar çatışmalarına oluşmasına asla izin vermeyiz. Kendilerini mesleki anlamda yetiştirmeleri için eğitimler verir, kişisel gelişimleri için katkıda bulunur, destekleriz. Kayıt dışı istihdamda bulunmayız.
  • Yine çalışanlarımızın işe alma sürecinde, terfi-transfer-rotasyon, ücretlendirme, ödüllendirme, sosyal haklar vb. diğer tüm uygulamalarda adil, güvenilir, dürüst ve şeffaf davranırız. Dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, inanç, din, mezhep, yaş, fiziksel engel ve benzeri nedenler ile ayrımcılık yapmaz, bu tarz çatışmaların oluşmasına asla izin vermeyiz. Kadın erkek eşitliğini benimsemiş bir şirketiz. Kadın erkek fark etmeksizin her çalışan eşit kariyer olanaklarına sahiptir. Maaş zamlarında eşitlik ilkesi çerçevesinde hareket edilir. Çalışanların kişisel alanlarına, özel ve aile hayatına saygı gösteririz.
  • Adil, Şeffaf, Güvenilir ve Dürüst, İnsan ve Yaşam Haklarına Saygı Etik anlayışımıza; çalışanlarımızı, müşterilerimizi, paydaşlarımızı, üçüncü tarafları, meslektaşlarımızı dâhil edip çalışır, daha fazla yayılmasını ve örnek teşkil etmesini sağlayacak yapılar geliştiririz.

Etik Kurul

Etik Kurul, Keskin Güngör Gümrük Müşavirlik Şirketi İş Etiği Kuralları kapsamında etik kuralların ihlal edildiğine dair şikayet ve bildirimleri soruşturmak ve çözümlemek ile sorumludur.  Yönetim Kurulu'na bağlı olarak çalışan Etik Kurul aşağıdaki pozisyonlardaki kişilerden oluşur:

Başkan         Zafer Yalçın

Üye              Recep Esnemez

Üye              Halil Gürbüz

Etik Kurul E-Postası: etik@kg.com.tr

Etik Kurul Adresi: Şakir Kesebir Cd. Gazi Umurpaşa Sk. Balmumcu Plaza 1 Apt. No:30 D:3-5 Balmumcu-Beşiktaş / İSTANBUL

Etik Kurul telefon Numarası: +90 212 356 03 45

Etik Kurulun Sorumlulukları

  • İş Etiği Kurallarının etkin bir şekilde uygulanmasından sorumludur ve bunun desteklendiği bir kültürü oluşturur.
  • İş Etiği Kuralları ve ilgili her türlü politikayı gözden geçirir, revize ve dokümantere eder, Yönetim Kurulunun onayıyla çalışanlara duyurur.
  • Şirkette yürütülen ETİK uygulamalarının etkinliğini izler, takip eder; uygulamalarda destek olur.
  • Şirkette işe girenlerin etik kuralları okumasını, bu konuda bilgilendirilmelerini ve etik kurallara uyacağına ÇALIŞAN SORUMLULUKLARI BİLDİRGESİ ni imzalamalarını sağlar.
  • Çalışanların Etik Kurallar hakkında bilgilendirilmesi, politika ve kuralların anlaşılırlığının sağlanması amacıyla belirli dönemlerde eğitimlerin verilmesini sağlar.
  • Etikle ilgili soruları, sorunları ve uygunsuzlukları sonuçları ile birlikte düzenli olarak veya istenildiğinde Yönetime raporlar.
  • Çalışanlar, müşteriler, üçüncü taraflar, meslektaşlar tarafından Etik konusunda iletilen soru ve konularda yön gösterir, danışmanlık yapar.
  • Etik Kurallar çerçevesinde yapılan şikayet ve bildirimlerin gizliliğini, bildirimde bulunan çalışanların iş güvenliğini sağlar.
  • Bildirim ve şikâyetleri, bildirim veya şikâyette bulunanların kimliğini gizli tutar.
  • Soruşturmayı gizlilik içinde yürütür. Soruşturma ile ilgili bilgi, belge ve delilleri talep yetkisine sahip olmasına rağmen, elde ettiği her türlü bilgi ve belgeyi sadece soruşturma konusu ile sınırlı olarak inceler.
  • Soruşturma süreci baştan itibaren yazılı tutanağa bağlar. Bilgi delil ve belgeler tutanağa ekler. Tutanak başkan ve üyeler tarafından imzalanır. Sonuç hakkında ilgili bölümler ve mercilere bilgi verilir.
  • Kurul gerekli gördüğü takdirde uzman görüşüne başvurabilir ve soruşturma esnasında gizlilik prensiplerini ihlal etmeyecek tedbirleri alarak uzmanlardan faydalanabilir.

Çalışanların Sorumlulukları

  • Çalışanlar ahlaka, kanuna ve şirket disiplinine aykırı fiil ve davranışlarda bulunamaz.
  • Rüşvet veya komisyon almak, vermek veya teklif etmek hiçbir şart altında kabul edilemez.
  • Müşteri ve şirket bilgileri; müşteri ve şirket lehine dahi olsa, müşteri ve şirket yönetiminin onayı olmadan hiç kimse ile paylaşılmaz, bilgi gizliliğine özen gösterilir.
  • Çalışanlar rakip şirkette görev yapan aile ferdi, dostu ve tanıdığı kişilerle, müşteri ve şirket bilgilerini paylaşamaz, paylaşması suç kabul edilir.
  • Müşteriye eksik ya da yanlış bilgi vererek kar amacı güdülmez.
  • Çalışanlar; Müşteri listeleri ve bilgileri, potansiyel ve gerçek müşterilerin kimliği, tedarikçilere ilişkin bilgiler, stratejik ortaklıklar ve ortaklara ilişkin bilgiler, personel bilgileri, Şirkete ait fikri haklar, veri tabanı, süreçler, planlar, iş stratejileri, mali bilgiler, şartnameler, vb. her türlü bilginin gizliliğini gözeterek, işini yaparken doğru ve etkin kullanımını, paylaşımını ve erişebilirliğini sağlamaktan sorumludur. Bilgi kullanımı şu şartlara bağlanmıştır:
  1. Bu bilgiler, Resmi Makamlar ve Mevzuat gereğince ifşası zorunlu olmadıkça üçüncü kişilere açıklanamaz.
  2. Bu bilgiler, değiştirilemez, kopyalanamaz ve tahrip edilemez. Bilgilerin dikkatli tutulması, saklanması ve açığa çıkmaması için gerekli önlemler alınır. Bilgiler üzerindeki değişiklikler, tarihçesi ile birlikte kayıt altına alınır.
  3. Gizli dosyalar kurum dışına çıkarılamaz. Kurum dışına çıkarılması gereken gizli bilgiler için bilginin sorumlusu veya üst yönetimin onayı alınmalıdır.
  4. Şirket bilgilerine erişim için kullanılan şifreler, kullanıcı kodları ve benzeri tanımlayıcı bilgiler gizli tutulur, yetkili kullanıcılar dışında kimseye açıklanmaz.
  5. Şirket gizli bilgileri yemek salonları, kafeterya, asansör, servis arabaları ve benzeri umumi yerlerde konuşulmaz.
  6. Gizli bilgiler gizlilik derecelerine göre klasifiye edilir, bu bilginin içeriğinde açıkça belirtilir. Şirket personeli, görevi gereği elde ettiği bilgilerin gizlilik derecelerini bilir ve bu gizliliğe uygun davranır. Gizlilik derecesi açısından bir tereddüt yaşandığında yöneticinin görüşü alınır.
  7. Üçüncü kişi ve/veya kuruluşlarla, Şirket menfaati gereği bilgi paylaşılması söz konusu olursa, bu kişi ve kuruluşların paylaşılan bilgilerin güvenliği ve korunması ile ilgili sorumluluklarının anlaşılmasını garanti etmek amacıyla öncelikle bilgi paylaşımına yönelik olarak gizlilik anlaşması imzalanır veya karşı taraftan yazılı gizlilik taahhüdü alınır.
  8. Personel ücretleri ve benzeri özlük bilgileri gizlidir. Personele ait bilgiler, kişiye özel olarak gönderilir. Personelin bu bilgileri başkalarına açıklaması veya bilgilerin açıklanması için diğer çalışanlara baskıda bulunulması kesinlikle yasaktır.
  • Çalışanların yetkilerini, kendi veya yakınları menfaatine kullanarak şirkete zarar vermesi kabul edilemez.
  • İşe alım kararı verme durumunda olan yöneticiler, eşlerini, yakın akrabalarını ve bu kişilerin yakınlarını işe alamaz. İstisnai haller Yönetimin ve Etik Kurulun yazılı onayına tabidir.
  • Çalışanlar, şirketin satın alma, satış faaliyetleri vs. taraf olduğu tüm işlemler ve sözleşmelerden doğrudan ya da dolaylı olarak kişisel kazanç elde edemez.
  • Çalışanlarının çalışma saatleri içinde veya dışında, bir başka kişi veya kurum için, ücret veya benzer bir menfaat karşılığı, doğrudan ve dolaylı yollarla gelir elde edeceği ticari faaliyetlerde bulunamaz. Mesai saatleri dışında bir menfaat karşılığı çalışabilmesi de şu esasları bağlanmıştır:
  1. Şirketteki görevleri ve çalışmaları ile çıkar çatışması yaratmamalı.
  2. Şirketteki görevlerini sürdürmelerini olumsuz yönde etkilememeli.
  3. Yönetimin ve Etik Kurulun yazılı onayı olması halinde çalışması mümkündür.
  • Çalışanlar, şirketin ticari ilişki içerisinde bulunduğu kişi ve kuruluşlarla (müşteriler, tedarikçiler vs.) şahsı adına iş ilişkisine girilemez, kişisel amaçlı borç para, kişisel yardım talep edemez.
  • Çalışanlar, şirketin ticari ilişki içerisinde bulunduğu kişi ve kuruluşlardan (müşteriler, tedarikçiler vs.) şahsına hediye talep edemez, imada bulunamaz. Şirketin ticari ilişki içerisinde bulunduğu kişi ve kuruluşlardan, talebi dışında gelen hediyenin maddi değeri en fazla 500 TL olması halinde kabul edebilir. Beş yüz TL üzerindeki hediyeler kabul edilmez.
  • Şirket tarafından müşteri, iş ilişkisinde bulunulan diğer kişilere verilecek hediye ve promosyon malzemelerinin neler olabileceğini Yönetim tarafından belirlenir ve onaylanır. Onaylanan hediye ve promosyon malzemelerinin dağıtımı için, ayrıca izin almaya gerek yoktur.
  • Çalışanlar aile fertleriyle, dostlarıyla ve tanıdığı kişilerle, kişisel menfaat sağlayan iş ilişkisine giremez. İstisnai haller Yönetimin ve Etik Kurulun yazılı onayına tabidir.
  • Çalışanlar, STK’larda ve üniversitelerde, görevlerini aksatmama koşul ve yönetimin yazılı onayıyla sosyal sorumluluk projelerinde görev alabilirler. Bu çalışmalarda şirket adını Yönetimin ve Etik Kurulunun onayıyla mümkündür.
  • Çalışanlar mesleki yâda özel yetenekleri ile ilgili profesyonel yazılar yazabilir, STK’larda, üniversitelerde konuşmacı olabilir. Özel yetenekleriyle ile ilgili olsa dahi rakip şirketler için bu faaliyetlerde bulunamaz. Bu aktivitelerde şirket adının kullanılabilmesi ve diğer istisnai haller için Yönetimin ve Etik Kurulun onayı alınır.
  • Çalışanların herhangi bir yayın kuruluşuna demeç vermesi Yönetimin ve Etik Kurulun yazılı onayı olması halinde mümkündür.
  • Yöneticiler çalışanlarından, politik bir iş yapmasını veya bir partiye üye olmasını isteyemez.
  • Çalışanların, politikada aktif olarak faaliyet göstermeleri şu esaslara bağlanmıştır:
  1. Şirketteki görevleri ve çalışmaları ile çıkar çatışması yaratmamalı.
  2. Şirket adını, şirketteki pozisyonunu, unvanını ve şirkete ait kaynakları kullanamazlar.
  3. Çalışma saatleri içerisinde herhangi bir politik faaliyette bulunamazlar.
  4. Çalışma saatleri içerisinde bu faaliyetlerle ilgili çalışma arkadaşlarının zamanını alamaz.
  5. Yönetimin ve Etik Kurulun yazılı onayı olması halinde çalışması mümkündür.
  • Şirket kaynakları sadece ve sadece şirket çıkarları için kullanılır. Şirket varlıkları, olanakları ve personeli şirket dışında kullanılamaz.
  • Hiçbir çalışan farklı cinsiyet, din, dil, ırk nedeniyle ayrıcalıklı uygulama talep edemez, kimseye ayrıcalık gösteremez ve özel bir uygulamaya tabi tutulamaz.
  • Çalışanlar, kendisi veya başkaları ile ilgili potansiyel ihlaller konusunda yöneticisine ve Etik Kurula danışmalı. Olası ihlalleri yazılı ve sözlü olarak yöneticisi ve Etik Kurula rapor etmeli.
  • Soruşturmalarda Etik Kurul ile iş birliği içinde bulunmalı, soruşturma ile ilgili bilgileri gizli tutmalı.

Çalışanların Sorumlulukları

  • Çalışanlar ahlaka, kanuna ve şirket disiplinine aykırı fiil ve davranışlarda bulunamaz.
  • Rüşvet veya komisyon almak, vermek veya teklif etmek hiçbir şart altında kabul edilemez.
  • Müşteri ve şirket bilgileri; müşteri ve şirket lehine dahi olsa, müşteri ve şirket yönetiminin onayı olmadan hiç kimse ile paylaşılmaz, bilgi gizliliğine özen gösterilir.
  • Çalışanlar rakip şirkette görev yapan aile ferdi, dostu ve tanıdığı kişilerle, müşteri ve şirket bilgilerini paylaşamaz, paylaşması suç kabul edilir.
  • Müşteriye eksik ya da yanlış bilgi vererek kar amacı güdülmez.
  • Çalışanlar; Müşteri listeleri ve bilgileri, potansiyel ve gerçek müşterilerin kimliği, tedarikçilere ilişkin bilgiler, stratejik ortaklıklar ve ortaklara ilişkin bilgiler, personel bilgileri, Şirkete ait fikri haklar, veri tabanı, süreçler, planlar, iş stratejileri, mali bilgiler, şartnameler, vb. her türlü bilginin gizliliğini gözeterek, işini yaparken doğru ve etkin kullanımını, paylaşımını ve erişebilirliğini sağlamaktan sorumludur. Bilgi kullanımı şu şartlara bağlanmıştır:
  1. Bu bilgiler, Resmi Makamlar ve Mevzuat gereğince ifşası zorunlu olmadıkça üçüncü kişilere açıklanamaz.
  2. Bu bilgiler, değiştirilemez, kopyalanamaz ve tahrip edilemez. Bilgilerin dikkatli tutulması, saklanması ve açığa çıkmaması için gerekli önlemler alınır. Bilgiler üzerindeki değişiklikler, tarihçesi ile birlikte kayıt altına alınır.
  3. Gizli dosyalar kurum dışına çıkarılamaz. Kurum dışına çıkarılması gereken gizli bilgiler için bilginin sorumlusu veya üst yönetimin onayı alınmalıdır.
  4. Şirket bilgilerine erişim için kullanılan şifreler, kullanıcı kodları ve benzeri tanımlayıcı bilgiler gizli tutulur, yetkili kullanıcılar dışında kimseye açıklanmaz.
  5. Şirket gizli bilgileri yemek salonları, kafeterya, asansör, servis arabaları ve benzeri umumi yerlerde konuşulmaz.
  6. Gizli bilgiler gizlilik derecelerine göre klasifiye edilir, bu bilginin içeriğinde açıkça belirtilir. Şirket personeli, görevi gereği elde ettiği bilgilerin gizlilik derecelerini bilir ve bu gizliliğe uygun davranır. Gizlilik derecesi açısından bir tereddüt yaşandığında yöneticinin görüşü alınır.
  7. Üçüncü kişi ve/veya kuruluşlarla, Şirket menfaati gereği bilgi paylaşılması söz konusu olursa, bu kişi ve kuruluşların paylaşılan bilgilerin güvenliği ve korunması ile ilgili sorumluluklarının anlaşılmasını garanti etmek amacıyla öncelikle bilgi paylaşımına yönelik olarak gizlilik anlaşması imzalanır veya karşı taraftan yazılı gizlilik taahhüdü alınır.
  8. Personel ücretleri ve benzeri özlük bilgileri gizlidir. Personele ait bilgiler, kişiye özel olarak gönderilir. Personelin bu bilgileri başkalarına açıklaması veya bilgilerin açıklanması için diğer çalışanlara baskıda bulunulması kesinlikle yasaktır.
  • Çalışanların yetkilerini, kendi veya yakınları menfaatine kullanarak şirkete zarar vermesi kabul edilemez.
  • İşe alım kararı verme durumunda olan yöneticiler, eşlerini, yakın akrabalarını ve bu kişilerin yakınlarını işe alamaz. İstisnai haller Yönetimin ve Etik Kurulun yazılı onayına tabidir.
  • Çalışanlar, şirketin satın alma, satış faaliyetleri vs. taraf olduğu tüm işlemler ve sözleşmelerden doğrudan ya da dolaylı olarak kişisel kazanç elde edemez.
  • Çalışanlarının çalışma saatleri içinde veya dışında, bir başka kişi veya kurum için, ücret veya benzer bir menfaat karşılığı, doğrudan ve dolaylı yollarla gelir elde edeceği ticari faaliyetlerde bulunamaz. Mesai saatleri dışında bir menfaat karşılığı çalışabilmesi de şu esasları bağlanmıştır:
  1. Şirketteki görevleri ve çalışmaları ile çıkar çatışması yaratmamalı.
  2. Şirketteki görevlerini sürdürmelerini olumsuz yönde etkilememeli.
  3. Yönetimin ve Etik Kurulun yazılı onayı olması halinde çalışması mümkündür.
  • Çalışanlar, şirketin ticari ilişki içerisinde bulunduğu kişi ve kuruluşlarla (müşteriler, tedarikçiler vs.) şahsı adına iş ilişkisine girilemez, kişisel amaçlı borç para, kişisel yardım talep edemez.
  • Çalışanlar, şirketin ticari ilişki içerisinde bulunduğu kişi ve kuruluşlardan (müşteriler, tedarikçiler vs.) şahsına hediye talep edemez, imada bulunamaz. Şirketin ticari ilişki içerisinde bulunduğu kişi ve kuruluşlardan, talebi dışında gelen hediyenin maddi değeri en fazla 500 TL olması halinde kabul edebilir. Beş yüz TL üzerindeki hediyeler kabul edilmez.
  • Şirket tarafından müşteri, iş ilişkisinde bulunulan diğer kişilere verilecek hediye ve promosyon malzemelerinin neler olabileceğini Yönetim tarafından belirlenir ve onaylanır. Onaylanan hediye ve promosyon malzemelerinin dağıtımı için, ayrıca izin almaya gerek yoktur.
  • Çalışanlar aile fertleriyle, dostlarıyla ve tanıdığı kişilerle, kişisel menfaat sağlayan iş ilişkisine giremez. İstisnai haller Yönetimin ve Etik Kurulun yazılı onayına tabidir.
  • Çalışanlar, STK’larda ve üniversitelerde, görevlerini aksatmama koşul ve yönetimin yazılı onayıyla sosyal sorumluluk projelerinde görev alabilirler. Bu çalışmalarda şirket adını Yönetimin ve Etik Kurulunun onayıyla mümkündür.
  • Çalışanlar mesleki yâda özel yetenekleri ile ilgili profesyonel yazılar yazabilir, STK’larda, üniversitelerde konuşmacı olabilir. Özel yetenekleriyle ile ilgili olsa dahi rakip şirketler için bu faaliyetlerde bulunamaz. Bu aktivitelerde şirket adının kullanılabilmesi ve diğer istisnai haller için Yönetimin ve Etik Kurulun onayı alınır.
  • Çalışanların herhangi bir yayın kuruluşuna demeç vermesi Yönetimin ve Etik Kurulun yazılı onayı olması halinde mümkündür.
  • Yöneticiler çalışanlarından, politik bir iş yapmasını veya bir partiye üye olmasını isteyemez.
  • Çalışanların, politikada aktif olarak faaliyet göstermeleri şu esaslara bağlanmıştır:
  1. Şirketteki görevleri ve çalışmaları ile çıkar çatışması yaratmamalı.
  2. Şirket adını, şirketteki pozisyonunu, unvanını ve şirkete ait kaynakları kullanamazlar.
  3. Çalışma saatleri içerisinde herhangi bir politik faaliyette bulunamazlar.
  4. Çalışma saatleri içerisinde bu faaliyetlerle ilgili çalışma arkadaşlarının zamanını alamaz.
  5. Yönetimin ve Etik Kurulun yazılı onayı olması halinde çalışması mümkündür.
  • Şirket kaynakları sadece ve sadece şirket çıkarları için kullanılır. Şirket varlıkları, olanakları ve personeli şirket dışında kullanılamaz.
  • Hiçbir çalışan farklı cinsiyet, din, dil, ırk nedeniyle ayrıcalıklı uygulama talep edemez, kimseye ayrıcalık gösteremez ve özel bir uygulamaya tabi tutulamaz.
  • Çalışanlar, kendisi veya başkaları ile ilgili potansiyel ihlaller konusunda yöneticisine ve Etik Kurula danışmalı. Olası ihlalleri yazılı ve sözlü olarak yöneticisi ve Etik Kurula rapor etmeli.
  • Soruşturmalarda Etik Kurul ile iş birliği içinde bulunmalı, soruşturma ile ilgili bilgileri gizli tutmalı.

ÇALIŞANLARIN BİR KONUNUN ETİK DURUMUNU BELİRLERKEN İZLEYEBİLECEĞİ YOL VE YÖNTEM

  1. Sorun yaşadığınız konu;
  2. Kanun ve Etik kural uygun mu?
  3. Tüm ayrıntılarıyla kamuoyunca duyulsa, rahatsızlık oluşur mu? Sizin için veya şirketiniz için olumsuz sonuçlar doğurabilir mi?
  4. Kamuoyu tarafından nasıl algılanabilir?
  5. Gazetelere nasıl yansırdı?
  6. Makul bir kişi aynı koşullarda ne düşünürdü?
  • Problemin, sorunun yasalara, şirket etik kurallarına uymayan taraflarını belirleyin. Neden bir ikileme düştüğünüzü kendinize sorun ve konuyu en ince detayına kadar yazın. Bu durumdan kimlerin etkilenebileceğini belirleyin. Çözüm için seçenekleri ve sonuçlarını belirleyin.
  • Sorumluluklarınızı belirleyin. Riskleri değerlendirin ve nasıl azaltabileceğiniz konusunda düşünün.
  • Bildiklerinizi ve çözümünüzü gerekçelerinizle birlikte ilgili kişilerle paylaşın. (İlk önce yöneticinizle paylaşın. Bu konudaki sorunlardan biri yöneticiniz ise doğrudan Etik Kurul ile paylaşın. Sorunu yöneticiniz çözemiyor ya da yeterli çözüm üretmiyorsa Etik Kurul ile görüşün.)

Yöneticilerin Sorumlulukları

  • “Çalışanların Sorumlulukları” yöneticiler içinde geçerlidir.
  • Sorumluluğundaki iş süreçlerinin etik kurallara uyumunu sağlamaktan, iş süreçlerini etiğe göre yapılandırmak, yönetmek ve uygulamaktan sorumludur.
  • Etik kuralların uygulanmasını, Etik şirket kültürünün ve çalışma ortamının oluşturulmasını, sürdürülmesini sağlamaktan ve liderlik etmekten sorumludur.
  • Etik kurallar ve Şirket Kültürü konusunda çalışanlara eğitim vermek, gelişmelerine katkıda bulunmak.
  • Çalışanlara yol göstermek, iletilen tüm bildirimleri dikkate almak ve gerekli gördüğünde Etik Kurul'a iletmek.

7/24 KESİNTİSİZ GÜMRÜK MÜŞAVİRLİĞİ HİZMETİ

Müşterilerimize, İhracat, İthalat, Transit, Serbest Bölge İşlemleri, Dahilde İşleme, Hariçte İşleme ve Yatırım Teşvik projelendirme, Nihai Kullanım ve V sayılı Liste (Askıya Alma) projelendirme, TARIM izinleri, TSE ve TAREKS izinleri, Onaylanmış Kişi Statü Belgesi (OKSB) alım ve süreç yönetimi, Yetkilendirilmiş Yükümlü Sertifikası (YYS) alım ve süreç yönetimi, Resmi Kurum İzin ve Belgelendirmeleri, Genel ve Özel Antrepo, Lojistik, İç ve Dış Nakliye” danışmanlık hizmetleri, Sonradan Kontrol Denetimi, Satın alma, Dış Ticaret ve Gümrükleme Süreç Maliyet Analizleri, Gümrük ve Dış Ticaret Eğitimleri konularında profesyonel hizmet sunuyoruz.

ÜST